لوگو دکتر نسرین راستا
جراحی بینی کج

جراحي بيني کج

صاف بودن بینی در نمای روبرو از اهمیت ویژه ای برخوردار است. زیرا در صورت کج بودن آن ، بینی از حالت تقارن خارج شده و مسلما از زیبایی‌ چهره فرد کاسته خواهد شد. جراحي بيني کج ، این مشکل را حل می نماید و یک بینی متناسب با چهره فرد ایجاد می کند.

تفاوت کجی بینی و انحراف بینی

همانطور که قبلا اشاره کردیم ، در صورتی که بینی نسبت به خطی‌ فرضی‌ که از بالا به پایین صورت امتداد یافته است، زاویه داشته باشد ، بینی‌ کج نامیده می شود و جراحي بيني کج ،عمل زیبایی بینی محسوب می شود.

زمانی که تیغه میانی بینی از داخل کج باشد انحراف بینی رخ می دهد که منجر به گرفتگی بینی در زمان تنفس و اختلالاتی از این قبیل خواهد شد و جراحی بینی کج یک عمل درمانی می باشد.

در حالت کلی این دو عارضه در نحوه جراحی بینی، هزینه جراحی بینی و نتیجه جراحی کاملا با یکدیگر متفاوت می باشند.

جراحي بيني کج

تشخیص بینی کج

در اکثر موارد برای تشخیص کجی بینی خطی فرضی بر روی صورت و از بالا به پایین کشیده می شود در صورتی که بینی نسبت به این خط دارای زاویه باشد بینی کج محسوب می شود. در برخی موارد بنا به صلاحدید پزشک ، نیاز به انجام رادیوگرافی یا سی تی اسکن می باشد.

همچنین در تشخیص کج بودن بینی باید به داخل بینی و اختلالات داخلی بینی نظیر انحراف تیغه بینی و سینوزیت توجه نمود.

دلایل کجی بینی

  •  وراثت: در برخی افراد هماهنگی‌ بین مرکز رشد استخوان و غضروف بینی به صورت وراثتی دچار اختلال شده و در سنین رشد بینی به یک سمت کج می شود.
  • ضربه: شایع‌ ترین دلیل کج شدن بینی اصابت ضربه می باشد. ضربه به بینی کودکان به دلیل نرم بودن استخوان بینی ممکن است باعث شکستگی کامل بینی نشود و فقط ترک خوردگی ایجاد نماید ، اما در زمان بلوغ ممکن است بینی را دچار کجی نماید. ضربه به بینی بزرگسالان ، شکستگی ایجاد می‌کند اما به‌ دلیل تکامل رشد استخوان و غضروف در این سنین، اختلالات کمتری بروز خواهد نمود.

جراحي بيني کج

هدف از جراحي بيني کج ، بهبود عملکرد تنفسی و اصلاح ظاهر بینی‌ است. چنانچه کجی بینی در اثر ضربه ایجاد شده باشد ، از طریق جا انداختن و گچ گرفتن می توان این عارضه را درمان نمود ، اما در صورتی که کج بودن بینی به دلیل وراثت یا از زمان‌ کودکی ایجاد شده باشد ، جراحی تنها راه درمان کجی بینی خواهد بود.

یک بهترین جراح بینی مجرب ، به تکنیک های این جراحی اشراف کامل داشته و با آنالیز دقیق‌ از وضعیت داخل و خارج بینی‌ طرحی را جهت اصلاح و ترمیم بینی انتخاب می کند و احتمال دستیابی به نتیجه‌ رضایت بخش را در اکثر موارد محقق خواهد نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط