(021) 88687305 - 88683300
تیر

جراحی همزمان سینوس و پولیپ

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

جراحی همزمان سینوس و پولیپ

از مهم ترین جراحی هایی که در یک دهه اخیر شیوع بیشتری داشته اند جراحی پولیپ بینی و سینوس است. این جراحی بر خلاف جراحی بینی که به قصد زیبایی انجام می گیرد، با هدف درمانی انجام می شود.

در طی چند ساله اخیر یکی از تکنیک هایی که انجام می شود این است که این دو جراحی همزمان انجام می شود.

متخصصین گوش و حلق و بینی مهم ترین اقدامی که انجام می دهند این است که اگر بیماران مراجعه کننده به اینان مشکل پولیپ و سینوس را یک جا داشته باشند حتما به بیمار توصیه می کنند که این دو جراحی با هم انجام شود تا تمامی مشکلات در طی یک جراحی برطرف شود.

مشکلات پولیپ بینی

افرادی که پولیپ بینی دارند با بسیاری از مشکلات جدی مواجه هستند که مهم ترین آنان از این قرار است:

• آبریزش بینی
  • سردرد داشتن
  • سینه درد
  • مشکل در احساس بویایی
  • خروپف کردن و باز ماندن دهان در خواب

تمامی مشکلاتی که در فوق مطرح گردید تا حد زیادی بر روند زندگی عادی افراد تاثیر می گذارند. بنابراین بسیاری از افرادی که با این مشکل روبرو هستند به نوعی در صدد هستند که از شر آن خلاص شوند. مهم ترین روشی که با کمک آن می توان به طور قطعی و همیشگی آن را درمان کرد جراحی است.

سینوس بینی

التهاب مخاط بینی و سینوس با عوارض و مشکلاتی همراه است که ابدا برای افراد قابل تحمل نیست.

علائم بیماری سینوس یا سینوزیت

علائم اصلی این بیماری:

• گرفتگی بینی
  • ترشحات داخل بینی و پشت حلق
  • از بین رفتن احساس بویایی

انواع سینوس ها

• سینوس های ویروسی
  • باکتریایی
  • قارچی

جراحی آندوسکوپی سینوس ها

در این روش با لنز می توان به راحتی مناطق سینوسی را مشاهده کرد و به درمان پرداخت.

جراحی همزمان پولیپ بینی و سینوس ها

همانطور که پیش از این ذکر شد بسیاری از افرادی که پولیپ بینی و سینوس را همزمان دارند پزشکان ترجیح شان بر این است که این جراحی در طی یک مرحله انجام شود.

پزشکان با برنامه ریزی یک جراحی می توانند هر دو مشکل را به طور همزمان برطرف کنند.

ابتدائاً کاری که پزشکان انجام می دهند این است که پولیپ های بینی را خارج می کنند. سپس زمانی که پولیپ ها خارج شد پزشکان دسترسی به سینوس ها خواهند داشت.

بنابراین بعد از خارج ساختن پولیپ ها مسیر سینوس ها در مسیر اصلی آنان هدایت می شود.

تخلیه پولیپ ها و هدایت سینوس ها در مسیر اصلی دو اقدام مهم است که در جراحی انجام می شود و در نهایت به درمان بیمار کمک می کند.

جراحی همزمان پولیپ بینی و سینوس ها به چه روشی انجام می شود؟

بسیاری از افراد نگران این هستند که جراحی بینی به روش باز انجام شود و پزشکان برش های زیادی در ناحیه بینی ایجاد کنند. اما نکته ای که پزشکان بر آن اتفاق نظر دارند این است که جراحی همزمان سینوس و پولیپ کاملا به روش بسته قابل انجام است و هیچ برش خاصی در ناحیه بینی ایجاد نمی شود.

این جراحی در بیهوشی عمومی انجام می شود و بدون درد و ناراحتی خواهد بود. بنابراین جای هیچ نگرانی و هراسی نخواهد بود.

نتیجه گیری

در پایان مهم ترین توصیه ای که خواهیم داشت این است که برای جراحی همزمان سینوس و پولیپ به کسانی مراجعه کنید که در این زمینه مهارت های درمانی دارند و می توانند بهترین برنامه جراحی را برای شما پیاده سازی کنند. جراح بینی می تواند بهترین تصمیم را برای جراحی بگیرد.

دکتر نسرین راستا
دارای بورد تخصصی جراحی گوش و حلق و بینی و سر و گردن
(جراحی پلاستیک بینی و صورت)
سوابق تحصیلی:
– رتبه 15 کنکور سراسری ورودی دانشگاه علوم پزشکی مشهد.
– رتبه 3 امتحانات جامع پره انترنی.
– دارای سابقه 15 سال در عمل جراحی.
– دکتر راستا یکی از بهترین جراحان بینی تهران.
– دارای بورد تخصصی جراحی گوش و حلق و بینی و سر و گردن.
– دارای سابقه درخشان و موفق بیش از 3500 جراحی بینی از سال 1380.
– عضو آکادمی جراحان پلاستیک صورت اروپا EAFPS
– عضو انجمن جراحان گوش و حلق و بینی ایران.
– عضو انجمن راینولوژی ایران.

برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما توسط دکتر نسرین راستا پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

12 − سه =

تماس سریع