عمل جراحی بینی برای چه کسانی خطرناک است

عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است

عمل بینی یکی از پرطرفدار ترین عمل های زیبایی محسوب می شود. در این مقاله تلاش کردیم خطرات عمل بینی را تحت بررسی قرار دهیم تا متوجه شویم عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است. همراه ما باشید .

چه بیماری هایی مانع عمل بینی میشود؟

اگر شما در سلامت کامل به سر می برید ، در واقع آماده انجام عمل بینی می باشید. اما در صورت وجود بیماری زمینه ای و مشکلات که در ادامه آن ها را مطرح می کنیم شما نمی توانید این جراحی را انجام دهید.

ویژگی افرادی که عمل بینی برای آنها خطرناک است این موارد می باشد:

افراد زیر سن قانونی

افرادی که زیر سن قانونی باشند مجاز به انجام این عمل نیستند. زیرا که سن استخوان ها کامل نشده و ممکن است بعد از عمل فرم بینی آن ها تغییر کند. در واقع دختران 17 سال به بالا و در پسران 18 سال به بالا مجاز به عمل بینی می باشند.

افراد با کم خونی بالا

عمل بینی در کل با خونریزی زیادی همراه نمی باشد. اما اگر دچار کم خونی حاد می باشید ابتدا به درمان آن بپردازید و سپس عمل بینی را انجام دهید. در کل ماده بیهوشی در عمل بینی  باعث تنگ شدن رگ ها می شود و احتمال خونریزی را کاهش می دهد. علاوه بر این، به دلیل ایجاد کبودی و تورم بعد از جراحی بینی ممکن است پزشک معالج داروهای خاصی تجویز کند.

 البته که جای نگرانی وجود ندارد و قبل از عمل شما آزمایشاتی را انجام می دهید ، اگر هموگلوبین خون شما کمتر از 10 باشد قادر به عمل نیستید و ابتدا باید درمان را شروع کنید.

بیماران قلبی و عروقی

در این مورد بعضی از پزشکان معتقدند به دلیل داروی بیهوشی ممکن است بدن واکنش نشان دهد و برای کسانی که بیماری قلبی و عروقی دارند مشکلاتی ایجاد شود. اما برخی دیگر معتقد هستند بیهوشی در عمل بینی برای بیماران قلبی عروقی می تواند مفید باشد. بنابراین شما با مشورت پزشک خود و اطلاعاتی که ایشان در اختیار شما می گذارد می توانید تصمیم به انجام عمل کنید.

حساسیت شدید

حساسیت به نتیجه عمل

بیماران دیابتی

یکی دیگر از مواردی که می تواند پاسخ سوال عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است، باشد. این است که افراد مبتلا به دیابت نمی توانند عمل بینی را انجام دهند زیرا که مشکلات قلبی و کلیوی دارند. همچنین زخم های دیابتی دیرتر بهبود می یابند و در نتیجه احتمال عفونت زخم ها در این افراد بسیار بالا می باشد.

مشکلات تنفسی

افرادی که مشکلات تنفسی مانند آسم و تنگی نفس دارند اصلا مناسب این عمل نیستند زیرا به دلیل مواد بیهوشی ممکن است دچار مشکلات جدی شوند.

چاقی شدید

افراد با اضافه وزن بالا اصلا مناسب انجام عمل بینی نمی باشند زیرا که با ورود داروی بیهوشی به بدن آنها باعث ایجاد مشکلاتی مانند تنگی نفس می شوند. مچنین بعد از عمل با احتمال دادن به لاغری در این افراد فرم بینی شان تغییر می کند و نتیجه دلخواه خود را نخواهند داشت.

استعمال دخانیات و مصرف الکل

همانطور که میدانید استعمال دخانیات و مصرف الکل ضرر های زیادی به بدن می رساند مانند تنگی نفس ، مشکلات قلبی عروقی، مشکلات ریوی و غیره. بنابراین به دلیل بروز مشکلات جدی ، افرادی که اعتیاد به چنین موادی دارند مناسب انجام عمل زیبایی بینی نمی باشند.

اگر شما جزء افراد حساس و کمال گرا می باشید بهتر است این عمل را انجام ندهید زیرا که با انجام عمل زیبایی ممکن است فرم بینی مورد نظرتان ایجاد نشود. همچنین ممکن است قبل از یکسال دوباره تصمیم به انجام عمل ترمیمی بگیرید که این کار صدمه بسیار زیادی به بدن شما وارد می کند.

ورزشکاران

در افراد ورزشکار احتمال آسیب دیدگی و انحراف بینی بالاست. به علاوه ممکن است بعد از عمل نیز دچار این مشکل شوند. بنابراین بهتر است برای انجام عمل بینی اقدامی نکنند و اما اگر عمل بینی را انجام دادند بعد از بروز مشکل و آسیب حتما به پزشک خود مراجعه کنند تا عمل ترمیمی را بلافاصله انجام دهند.

ایا عمل بینی خطرناک است؟

بله، جراحی بینی (رینوپلاستی) مانند هر جراحی دیگری، ممکن است برخی خطرات و عوارض را به همراه داشته باشد. اما باید اشاره کنم که این عمل جراحی به طور کلی یک روش امن و موثر برای اصلاح شکل و ظاهر بینی است. برخی از خطرات و عوارض احتمالی در جراحی بینی عبارتند از:

  • کسانی که غضروف آن ها یک اندازه نمی باشد و ممکن است بینی از حالت یکپارچه شدن خارج شود.
  •  در دختران داشتن سن کمتر از 17 و در پسران زیر 18 سال با گذشت زمان و رشد استخوان ها فرم بینی تغییر می کند.
  • افرادی که توقعات بالا از جراحی دارند دچار مشکلات بعد از عمل می شوند زیرا همه چی همیشه همانطور که شما انتظارش را دارید پیش نمی رود.
  • کسانی که به عمل فانتزی فکر می کنند ممکن است بعد از عمل از چهره خود خسته شوند . در نتیجه بعد از عمل کاری از دست پزشک برنمی آید و شما مجبورید بار دیگر بینی خود را به صورت ترمیمی عمل کنید تا شاید آن را بتوان به حالت طبیعی درآورد.
  • بهتر است بدانید که ممکن است دچار بوی بد بینی بعد از جراحی شوید. لذا اگر فکر می کنید تحمل این موضوع برایتان دشوار است، بهتر با پزشک مشورت کنید.

مواردی که باید با پزشک خود در میان بگذارید

پیش از انجام عمل بایستی این نکات را درنظر بگیرید:

  • اگر داروهای خاصی مصرف می کنید با جزئیات تعداد مصرفی در روز و اینکه به چه دلیل مصرف می کنید را حتما به پزشک خود اطلاع دهید.
  • اگر علائمی از بیماری دارید حتما اطلاع دهید تا آزمایشات مورد نیاز انجام شود.
  • در صورت داشتن استرس با پزشک خود در میان بگذارید تا با صحبت هایشان این اطمینان را به شما بدهد که مشکلی پیش نخواهد آمد.
  • هر سوالی که درباره عمل زیبایی بینی دارید از پزشک خود بپرسید تا از تمام اطلاعات برخوردار شوید.

در ادامه می توانید نمونه ای از تغییرات در عمل بینی را مشاهده کنید

00:19
truncate dir-rtl

شنیدی میگن طرف بینی شو عمل کرد،از این رو به اون رو شد؟!

کلام آخر

در این مقاله متوجه شدیم عمل بینی برای چه کسانی  خطرناک است و افراد با مشکلات مختلف مجاز به انجام این عمل نمی باشند. با این وجود اگر شما به یک پزشک ماهر و با استعداد مراجعه کنید ، آزمایشات مورد نیاز را انجام می دهد و اگر مشکلی داشته باشید شما را راهنمایی می کند تا آن را درمان کنید و سپس برای عمل اقدام نمایید. همچنین با مشاوره و راهنمایی کامل این اطمینان را به شما می دهد هیچ مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد و عمل همان گونه پیش می رود که شما انتظارش را دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط