جراحی بینی بسته

جراحی بینی بسته

جراحی بینی به منظور رفع ایرادات ظاهری بینی انجام می شود و با یکی از دو تکنیک جراحی بینی باز و جراحی بینی بسته انجام می شود.

برای دسترسی به ساختار بینی باید برش هایی در داخل یا خارج بینی ایجاد شود که بر اساس نوع این برش ها دو روش برای جراحی بینی وجود دارد.

قابل ذکر است که انتخاب یکی از دو روش بر اساس نظر جراح بینی می باشد که بعد از بررسی نوع ساختار و میزان ایراد بینی تعیین می گردد. همچنین هزینه جراحی بینی به روش بسته بعد از مشخص شدن نوع عمل تعیین میشود

جراحی بینی بسته

جراحی بینی بسته

  • برش ایجاد شده در رینوپلاستی بسته داخل سوراخ های بینی خواهد بود و پوست از طریق ابزار مخصوص از ساختمان بینی جدا می شود.
  • در جراحی بینی بسته دسترسی جراح به نوک بینی محدود است به همین دلیل این روش مناسب افرادیست که دارای ایرادی خاصی در نوک بینی خود نیستند. همچنین به دلیل محدودیت دید ایجاد شده، اغلب اولویت دوم جراحان بینی می باشد.
  • جراحی بسته بینی مناسب افرادی است که بینیشان ایراد چندانی ندارد به خصوص در قسمت نوک بینی همچنین انتظار تغییرات چشمگیری نیز در ساختمان کلی بینی خود نداشته باشند.
  • زمان جراحی زیبایی بینی به روش بسته کوتاه تر از جراحی بینی باز است.
  • در جراحی بینی بسته برشی روی پوست ایجاد نخواهد شد و نکته ای که باید ذکر نمود این است که برش ایجاد شده در پره های بینی ربطی به روش جراحی بینی باز یا جراحی بسته بینی ندارد.

جراحی بینی باز

  • در جراحی بینی باز برش 2 میلی متر در کلوملا ایجاد می گردد و پوست از ساختمان بینی جدا می شود.
  • جراحی بینی باز را اکثر جراحان بینی اولویت کار خود قرار می دهند و به طور کلی جراح بینی تکنیکی را برای عمل بینی انتخاب می نماید که روی ساختمان بینی تسلط کامل داشته باشد و امکان خطا کم باشد.
  • تورم و کبودی در جراحی بینی باز بیشتر است به این خاطر که پوست به طور کامل از ساختمان بینی جدا می گردد با این حال اکثر جراحان بینی این روش را مناسب ترین روش برای داشتن جراحی بینی موفق تر به شمار می آورند.
  • در جراحی بینی باز قدرت مانور جراح بینی روی ایرادات بیشتر است.
  • جراحی بینی باز در بینی های که دارای بدشکلی های شدید و به طور کلی در جراحی بینی پیچیده به کار می رود.
  • برش ایجاد شده در پره های بینی به منظور کوچک کردن یا قرینه کردن سوراخ های بینی ربطی به روش های جراحی بینی ندارد.
جراحی بینی بسته

انتخاب جراح بینی

امروزه تعدد جراحان بینی بسیار زیاد شده و به همین دلیل افراد متقاضی جراحی بینی باید دقت بیشتری داشته باشند تا بتوانند جراح بینی خوبی را انتخاب نمایند. به طور کلی جراحی بینی از عمل های فوری نیست ، به همین دلیل بیماران از وقت کافی برای انتخاب بهترین جراح بینی برخوردار هستند.

در برخی از موارد افراد به دلیل انتخاب جراح بینی کم تجربه ، از نتیجه نهایی عمل خود راضی نبوده یا دچار عوارض جانبی می شوند. در این حالت مجبور به انجام جراحی بینی ترمیمی می شوند که در ادامه درباره این جراحی توضیحاتی خواهیم داد.

ویژگی های جراح بینی خوب

  1. یک جراح بینی خوب، وجدان کاری داشته و بدون در نظر گرفتن منافع مالی خود ، سلامت و رضایت بیمار را اولویت قرار می دهد.
  2. جراح بینی خوب با در نظر گرفتن سلیقه و تناسبات صورت فرد، اقدام به جراحی می نماید.
  3. جراح بینی باید قادر به انجام انواع جراحی بینی باشد و هر نوع بینی استخوانی و گوشتی را به خوبی جراحی کند.
  4. جراح موظف است بیمار را در جریان اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی قرار دهد، چرا که رعایت این اقدامات در نتیجه نهایی عمل بینی تاثیر گذار است.
  5. جراح بینی باید با صبر و حوصله پاسخگوی تمامی سوالات بیمار باشد و اعتماد وی را جلب کند تا فرد متقاضی با آرامش خاطر اقدام به جراحی نماید.
  6. جراح بینی خوب علاوه بر علم پزشکی ، بر علم زیبایی شناسی نیز مسلط بوده و با خلاقیت قادر است دیدگاه کلی از نتیجه جراحی را در اختیار فرد متقاضی قرار دهد.
  7. در صورتی که بیمار انتظار نامعقولی از جراحی بینی دارد، ایشان را متقاعد نماید و چنانچه که بیمار قانع نشد، از جراحی کردن وی بپرهیزد.
  8. پزشک موظف است بیماری و حساسیت های دارویی بیمار را مورد بررسی قرار دهد.
جراحی بینی بسته

نحوه انتخاب جراح بینی خوب

  • شما می توانید ابتدا با مراجعه به اینترنت و جستجو در گوگل ، لیستی از جراحان بینی را تهیه کنید.
  • پس از تهیه این لیست به سایت جراحان بینی مراجعه نموده و در قسمت درباره دکتر ، به بررسی روزمه کاری و میزان تحصیلات پزشک بپردازید.
  • توجه داشته باشید که تنها رزومه و تحصیلات عالی نشانی بر متبحر بودن جراح نیست. چرا که ممکن است یک جراح در جراحی بینی های استخوانی ماهر بوده ولی در جراحی بینی گوشتی مهارت لازم را ندارد.
  • بنابراین حتما به بررسی و مشاهده نمونه کار های جراح بینی بپردازید. به این منظور می توانید به گالری تصاویر موجود در سایت یا صفحه اینستاگرام ایشان مراجعه فرمایید.
  • همچنین به صورت حضوری به مطب رفته و به بررسی میزان رضایت بیمارانی که برای معاینه پس از جراحی به مطب بهترین جراح بینی مراجعه کردند، بپردازید.
  • یکی دیگر از روش های موثر در انتخاب جراح بینی خوب ، پرس و جو از دوستان و آشنایانی است که قبلا اقدام به جراحی بینی نموده اند.

جراحی بینی ترمیمی

در واقع جراحی بینی از عمل های بدون عوارض می باشد، اما در مواردی که بیمار دچار عوارض جانبی شده یا از فرم نهایی بینی خود راضی نیست، اقدام به جراحی بینی ترمیمی می نماید.

یکی از مهم ترین نکات درباره جراحی بینی ترمیمی این است که در زمان مناسب انجام گیرد. معمولا توصیه پزشکان بر این است که این جراحی پس از گذشت یک سال از جراحی بینی اولیه انجام شود. چرا که ترمیم بافت و تورم بینی بعد از این مدت اتفاق می افتد. بنابراین تشخیص ایرادات بینی راحت تر است و حتی ممکن است مشکلات پدید آمده تنها به دلیل ورم بینی باشد و بعد از این مدت برطرف شود.

هزینه جراحی بینی ترمیمی

هزینه این جراحی نسبت به جراحی بینی اولیه سنگین تر است، زیرا از پیچیدگی بیشتری برخوردار می باشد.

جراحی بینی بسته

انواع بینی

مهم ترین عامل تاثیر گذار در نیتجه جراحی بینی ، میزان ضخامت پوست بینی است. این ویژگی بینی ها را به دو دسته استخوانی و گوشتی تقسیم بندی کرده است.

بینی استخوانی

در بینی های استخوانی دو ویژگی ساختمان محکم و پوست نازک باعث شده تا افرادی که از این نوع بینی برخوردار هستند، نتایج بسیار مطلوبی کسب نمایند. این بینی ها برای انواع جراحی بینی طبیعی ، فانتزی و نیمه فانتزی مناسب هستند.

بینی گوشتی

برخلاف بینی استخوانی ، بینی های گوشتی از پوست نسبتا ضخیم تری برخوردارند و غضروف آنها ضعیف تر است. به همین دلیل بینی گوشتی تنها برای جراحی بینی طبیعی مناسب می باشند و در صورت فانتزی شدن، تغییرات به خوبی قابل مشاهده نیست.

امروزه برای جلوگیری از برگشت پذیری یا افتادگی نوک این بینی ها، از گرافت گذاری و تقویت غضروف استفاده می شود.

جراحی بینی با لیزر

متاسفانه امروزه تبلیغات بسیاری درباره جراحی بینی با لیزر به گوش می خورد. این در حالیست که علی رغم همه پیشرفت هایی که لیزر در علم پزشکی داشته، هنوز قادر به ایجاد تغییرات در بافت و ساختار بینی نیست. لیزر تنها می تواند پوست را صیقلی کند و آثار جراحی را کمرنگ یا محو نماید.

جراحی بینی بسته

انواع جراحی بینی

نتایج جراحی بینی به سه صورت می باشد:

بینی طبیعی

بینی های طبیعی بیشتر در میان آقایان رواج دارد، چرا که آنها تنها به فکر از بین بردن ایرادات بینی خود هستند و نمی خواهند تغییر چندانی در بینی خود ایجاد کنند، به همین دلیل اقدام به جراحی بینی طبیعی می نمایند. علاوه بر آن ، فانتزی شدن بینی مردانه جذابیت چهره آن ها را کاهش داده و تناسبات صورت شان را به هم می ریزد. جراحی بینی طبیعی برای انواع بینی گوشتی و استخوانی مناسب است. در این جراحی به روی بینی قوسی ایجاد نمی شود و فاصله نوک بینی تا لب بین 90 تا 95 درجه است.

بینی فانتزی

در مقابل اغلب خانم ها خواستار داشتن بینی کوچک و عروسکی هستند، به این جهت جراحی بینی فانتزی را می پسندند. در این جراحی زاویه نوک بینی تا لب بیشتر از بینی های فانتزی است و قوس زیبایی در پل بینی ایجاد خواهد شد. جراحی بینی فانتزی تنها مناسب افرادیست که دارای بینی استخوانی هستند و قبل از عمل باید از احتمال عوارض جراحی بینی فانتزی اطلاعات کامل کسب کنید.

بینی نیمه فانتزی

جراحی بینی نیمه فانتزی برای افرادی که نه خواستار بینی طبیعی هستند و نه می خواهند بینی شان به شدت بینی فانتزی قوس دار شود مناسب است. انجام جراحی بینی نیمه فانتزی هم تنها برای افرادی است که دارای بینی استخوانی هستند مجاز است.

اقدامات قبل از جراحی بینی

اقدامات قبل از جراحی بینی به شرح ذیل است:

  • در جلسه مشاوره با جراح بینی خود درباره انتظاراتی که از جراحی بینی دارید صحبت کنید.
  • در صورتی که سابقه بیماری دارید یا از حساسیت دارویی برخوردار هستید، حتما پزشک خود را مطلع سازید.
  • از دو هفته قبل از جراحی استفاده از دارو های منعقد کننده خون ممنوع می باشد.
  • استعمال دخانیات و مصرف نوشیدنی های حاوی الکل نیز از دو هفته قبل از جراحی بینی ممنوع است.
  • شب قبل از جراحی بینی استحمام کنید و از 8 ساعت قبل از عمل ناشتا باشید.
  • خانم ها بدون آرایش و لاک و آقایان بدون ریش و سبیل در محل جراحی حضور داشته باشند.
  • از لباس دکمه دار یا جلوباز استفاده کنید.
  • نیم ساعت قبل از عمل و به اتفاق یک همراه در محل جراحی حضور داشته باشید.
  • روز عمل تمام مدارک پزشکی لازم را همراه خود بیاورید.

هزینه جراحی بینی بسته

هزینه جراحی بینی به فاکتور های مختلفی همچون دستمزد جراح ، میزان ایرادات بینی  و سایر هزینه های جانبی بستگی دارد که پس از معاینه توسط جراح بینی مشخص خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط